SeLaMaT DaTaNg Ke BLog DuNiA SuKaN....

Wednesday 13 July 2011

Harimau Muda A ke Liga Singapura, Young Lions ke Liga Super

12/07/2011 9:49pm

PETALING JAYA 12 Julai – Bermula musim 2012, skuad Harimau Muda A akan bersaing dalam Liga Singapura, sementara pasukan Young Lions dari Singapura akan beraksi dalam liga elit Malaysia, Liga Super.
Musim depan juga bakal menyaksikan pertembungan Juara Piala Malaysia menentang juara Piala Singapura, sementara juara Liga Super menentang juara Liga Singapura.
Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah berkata, ketiga-tiga siri pertemuan itu merupakan inisiatif terbaru persatuan induk bola sepak negara dengan Persatuan Bolasepak Singapura (FAS).
"Kita semua tahu hubungan istimewa FAM dan FAS yang terjalin sejak dahulu.
“Pertukaran skuad muda negara masing-masing untuk bersaing di Liga Malaysia dan Liga Singapura serta pertemuan juara-juara dari kedua-dua negara pasti akan mengembalikan nostalgia lama, terutama persaingan di atas padang,” katanya.
Tengku Abdullah berkata demikian selepas menyaksikan majlis menandatangani perjanjian kerjasama melibatkan kedua-dua persatuan induk bola sepak Malaysia dan Singapura di Wisma FAM di sini hari ini. –

Bernama
Sumber:Utusan Malaysia

No comments: